Carlos López García-Picos integrouse plenamente na vangarda musical arxentina e aparece paralelamente como referente do galeguismo bonaerense. Igual ca moitos outros creadores musicais migrantes, transitou na disxuntiva de tradicionalismo ou vangarda. A xornada que organiza a Sección de Artes Escénicas, Musicais e Audiovisuais abordará a súa figura pero tamén outros temas coma o asociacionismo migratorio, os coros, o asociacionismo musical, a nostalxia da terra abandonada ou os retornos a Galicia.
O programa
A xornada comeza cunha contextualización xeral dos músicos galegos na emigración americana a cargo do catedrático de Música da USC Carlos Villanueva. E continúa cunha conversa a tres entre María Fouz Moreno, María del Carmen Lorenzo Vizcaíno e Javier Ares Espiño, na que a confrontación das figuras de Isidro Maiztegui e Carlos López García-Picos porá o foco no galeguismo musical bonaerense. Despois presentarase a publicación Obras para violín e violonchelo, libro que xunta unha parte importante do seu legado inédito e que está editado por Joám Trillo.
Ao remate haberá un concerto de violonchelo e piano con obras de Carlos López García-Picos. A cargo da violonchelista Teresa Morales Diego e do pianista Javier Ares Espiño. O programa contén dúas pezas: Canto elexíaco, A. 73 “Homenaxe póstumo a Eduardo Blanco Amor” e a estrea absoluta de Bocetos sonoros, A. 105 “ao amigo e gran artista Isaac Díaz Pardo”.