Fenómenos adversos coma a DINA que acaba de sufrir a costa mediterránea serán cada vez máis frecuentes na Península Ibérica. Aínda que non se poden evitar, pódense minimizar os seus danos co que ONU chama alfabetización climática, é dicir, educación e coñecemento. Nesta idea afonda a nova entrega de Proxector, que escolma unha ducia de recursos que nos falan dos factores que determinan o clima, nos advirten das consecuencias do cambio climático e nos ensinan a interpretar os fenómenos meteorolóxicos adversos dos que alertan os mapas do tempo.
O profesor Xacobo de Toro explica nun dos vídeos como interpretar os mapas do tempo. Noutro, pertencente á serie "Desmontando mitos de Gciencia", o profesor da USC, Gonzalo Míguez Macho, explica as evidencias científicas que constatan que o actual quecemento global está provocado polo aumento de CO2 na atmosfera. Nesta entrega, a divulgadora Esther Estévez explica, dun xeito ameno e breve, que a forma galega correcta é DINA. Que é un rebentón húmido e porqué as borrascas teñen nome centran outros dos vídeos do especial. Jorge Mira, catedrático de Electromagnetismo na USC, explícanos como funciona un pararraios e resolve a dúbida sobre se un raio pode caer dúas veces no mesmo sitio. Os microclimas de Galicia tamén son obxecto de análise doutro vídeo a cargo de Juan Taboada Hidalgo que tamén explica as principais características diferenciadoras entre eles e os factores que motivan esta diversidade.
Proxector
Proxector: audiovisuais en galego para a docencia é un espazo web dedicado a recompilar, clasificar e difundir recursos audiovisuais que sirvan de apoio á docencia en lingua galega de diversas materias de bacharelato e de ensino universitario.
O proxecto orixinal foi deseñado polo Servizo de Normalización Lingüística da Universidade de Santiago de Compostela e botou a andar no ano 2015 no portal educativo Didactalia. En 2018 o CCG, a través do Centro de Documentación Sociolingüística de Galicia (CDSG), sumouse á iniciativa e comezou a participar de xeito activo tanto na súa coordinación como na edición de contidos. Cumprindo coas competencias que lle son propias no eido da preservación e difusión do idioma galego, o CCG acordou asumir tamén a custodia dos datos recompilados ao longo destes anos e que, a partir de agora, estarán ao dispor da cidadanía no sitio web institucional.
Os vídeos están clasificados segundo a súa temática, o idioma no que foron gravados ou subtitulados e o nivel de ensino no que se considera que poden ser empregados. A maiores, ofrécese unha ficha descritiva coa información básica de cada recurso. Pódese acceder aos contidos a través da busca libre ou dos diferentes despregables, que permiten filtrar os resultados segundo os criterios de clasificación antes citados.