----

O Consello da Cultura Galega publica o informe “A comunicación en Galicia 2013”, o último en formato papel

O Consello da Cultura Galega ven de publicar o informe “A comunicación en Galicia 2013”, que fai o número sete dunha serie iniciada en 1993. Coordinado por Xosé López, Manuel Rivas e Rosa Aneiros, o informe reúne en 260 páxinas 17 contribucións de investigadores da comunicación e xornalistas sobre diferentes aspectos da comunicación e da cultura en Galicia en tempos de “crise económica con forte impacto no ámbito comunicativo cunha especial e dramática virulencia nestes dous últimos anos” e resume “os cambios sustanciais que estas dúas décadas supuxeron para o sector”. Trátase do derradeiro volume desta serie en papel, xa que os seguintes verán a luz só en edición dixital. O contido pode descargarse en: http://www.consellodacultura.org/mediateca/documento.php?id=1900

A situación dos medios tradicionais, a industria editorial, o cine, internet e as tecnoloxías da información, a comunicación corporativa, a industria publicitaria, a utilización da lingua galega e as complicadas circunstancias da profesión xornalística son algúns dos temas analizados no informe “A comunicación en Galicia 2013”.

“Os expertos entenden, apuntan os coordinadores, que a saída da crise dos medios tradicionais de comunicación pasa pola recomposición dos modelos de negocio e pola rexeneración do valor editorial das empresas de contidos. Son dous conceptos clave que resultan afectados polos cambios tecnolóxicos dos novos fluxos de xestión da información e da comunicación e pola recesión económico-financeira iniciada en 2007”.

O volume presenta as achegas de Francisco Campos, Valentín Alejandro, Óscar Juanatey, Berta García Orosa, Victor F. Freixanes, Xosé Ramón Pousa, Antonio Sanjuán, Sandra Martínez Costa, María Jesús Díaz, Miguel Anxo Fernández, Manuel Gago, Xosé Pereira, Xosé López, Miguel Túñez, Alberto Pena, María Isabel Míguez, Xosé Rúas, Xosé A. Neira Cruz, Xosé Manuel Pereiro, Manuel M. Barreiro, Marcos Pérez Pena e Concha Pino

Para os investigadores “resulta evidente que non hai volta atrás e que temos diante de nós un futuro incerto e, tamén, cheo de oportunidades, se a brétema dos avances tecnolóxicos e da crise económica non nos fai esquecer a importancia dos contidos e da sociedade que, de xeito cada vez máis activo e crítico, os recibe e emite”.